Zákaznické informační systémy
(CIS – Customer Information System)
Zákaznický informační systém je otevřený systém, který spravuje veškerou komunikaci společnosti se svými zákazníky.
Zákazníky mohou být jak koncoví uživatelé, tak i distribuční síť. Zákaznický systém musí být schopen shromažďovat všechny informace o zákaznících, jejich aktivitách vůči společnosti a musí efektivně komunikovat se zákazníky prostřednictvím komunikačních kanálů tzn. přes web, email, hlasové služby až po SMS. CIS v sobě zahrnuje řadu funkcí CRM systémů (řízení vztahů se zákazníky).
Úkoly zákaznického systému:
- Sběr identity koncových zákazníků
- Profilace – jaké informace je potřeba sledovat?
- Řízení dalšího prodeje
- Řízení servisních operací
- Řízení komunikace
Mezi zákazníky, kteří využívají služeb zákaznického informačního systému patří společnost Newag spol. s r.o., která prostřednictvím CIS spravuje celý distribuční kanál vč. dealerské sítě.